Krajnje je vrijeme da automobil pripremite za početak sezone ljepšeg vremena. Ovo su osnovne upute kako vašem automobilu pružiti zasluženi wellnes doživljaj nakon najnapornijeg godišnjeg doba i kako ga pravilno pripremiti za proljeće
Napokon nam stiže proljeće! ledeno, hladno zimsko vrijeme, blato, sol i kamenčići koje zimska služba baca na cestu dovoljno su dugo mučili vaš automobil, pogotovo metalne dijelove njegove karoserije. Prljavštinu u prostoru za noge smeta vam već mjesecima, a poderani brisači samo više crtaju crte na vjetrobranu nego uklanjaju vodu. Ako je tako krajnje je vrijeme da automobil pripremite za početak sezone ljepšeg vremena. Ovo su osnovne upute kako vašem automobilu pružiti zasluženi Wellness doživljaj nakon najnapornijeg godišnjeg doba i kako ga pravilno pripremiti za proljeće. Prenosimo najvažnije upute profesionalaca iz njemačkog ADAC-a.
1. Posjetite autopraonicu
Prvi korak je posjet autopraonici, i to po mogućnosti onoj najboljoj. Zimska prljavština je agresivna, slana i lužnata i korozivno djeluje na karoseriju automobila. Posebno ako je ona već ranije bila oštećena. Nadamo se da ste automobil povremeno prali i tijekom zime, a ako niste sada je krajnje vrijeme ili bi se stvari mogle još pogoršati.
Pretpranje je vrlo važno. Zato odaberite ručnu praonicu ili automatsku praonicu u kojoj to rade. Na sreću takva je velika većina automatskih autopraonica u Hrvatskoj. Nema li, kojim čudom, vaša automatska autopraonica takvu uslugu pretpranje visokotlačnim peračem obavite u samoposlužnoj praonici. Budite detaljni i potrošite koji euro više kako biste skinuli naslage s karoserije. Pretpranje omekšava tvrdokornu prljavštinu na laku automobila i sprječava da se čestice prljavštine, pijesak i kamenčići ponašaju poput brusnog papira na laku i tako sprječava nastanak ogrebotina.perite svoj automobil sami.
Koji programi pranja su potrebni?
Kao i kod pranja automobila zimi, isto vrijedi i za proljetno pranje: u principu jeftino je dobro i dovoljno – glavno je da strojno ili ručno pretpranje bude dio programa pranja. Dodatni i skupi super programi s vrućim voskom ili zaštitom podvozja u principu nisu potrebni.
Kako bi boju auta zaštitili od sunčevog zračenja i ljepljive peludi, ima smisla konzervirati boju voskom nakon čišćenja. To se lako može učiniti u autopraonici s dodatnim programom, ali takva zaštita u principu traje samo nekoliko dana do mjesec dana. Profesionalni tretman laka voskom, s druge strane može štititi i do godinu dana.
Često se preporučuje i pranje podvozja, no to je diskutabilno. Pranje podvozja čak može uzrokovati probleme: kod starijih automobila, čišćenje podvozja može uzrokovati prodiranje vlage u šupljine u podu vozila. Kod modernih automobila, koji su obično obloženi plastikom na podvozju, pranje podvozja radi zaštite od korozije nije potrebno. Mnogo je važnije da podvozje pregleda stručnjak. Nakon zimske sezone, oštećena zaštita podvozja može se otkriti i popraviti kako en bi došlo do hrđe.
2. Nakon pranja kontrolirajte lak
Ako nakon pranja otkrijete oštećenja laka od kamenčića ili druga manja oštećenja poput ogrebotina na na laku, ostatke laka pažljivo uklonite tvrdim i šiljastim predmetom, očistite i/ili odmastite oštećena mjesta, a zatim ih tretirajte "olovkom za popravak laka". Neće izgledati kao original, no ipak će sakriti oštećenje i, što je važnije, zaštititi metal od korozije te spriječiti skuplje popravke.
3. Očistite prozore i zamijenite tepihe
Pažljivo očistite unutarnju stranu svih staklenih površina kako biste uklonili sloj prljavštine, posebno na vjetrobranskom staklu. Za dobru vidljivost provjerite metlice brisača vjetrobrana, jer se zbog snijega i leda zimi mogu mnogo lakše oštetiti nego tijekom ostatka godine. Također, ako je guma krta ili su metlice masne, trebali biste ih zamijeniti. Također, ne zaboravite temeljito osušiti i očistiti prostor za noge. Gumene tepihe zamijenite ljetnima.
4. Skinite krovne kutije i nosače za skije
Nakon završetka skijaške sezone trebali biste skinuti i krovne kutije i nosače za skije jer povećavaju potrošnju goriva i stvaraju buku u vožnji. Svaki kilogram u vozilu košta goriva, a na 100 kilograma to je do 0,3 litre goriva više na 100 kilometara. Dodatni zimski teret poput lanaca za snijeg, pijeska, vreće soli, strugalice za led i metlice sada je na ljetnom odmoru i može se ukloniti iz automobila.
5. Provjerite sve tekućine i svjetla
Zavirite ispod poklopca motora no suzdržite se pranja motora, čak i uređajima koji koriste paru, jer elektronika auta je vrlo osjetljiva. Umjesto toga provjerite motorno ulje, rashladnu tekućinu i tekućinu za sustav pranja vjetrobranskog stakla i dolijte ono što je potrebno. U toplijem razdoblju možete prijeći an jeftiniju i ekološki prihvatljiviju ljetnu tekućinu za pranje stakla. Ali budite oprezni: neke od njih se ne bi smjele miješati sa zimskim tekućinama. Provjerite uputstva proizvoda. Također biste trebali provjeriti rade svi svjetlosni uređaji automobila.
6. Kada promijeniti gume
Oko 15. travnja je vrhunac sezone mijenjanja guma. Ako često putujete kroz gorsku hrvatsku strpite se sa skidanjem zimskih guma barem do tada jer jaki snijeg može iznenaditi i u travnju, pogotovo na velikim nadmorskim visinama. Prije montaže ljetnih guma provjerite dubinu profila: ako je manja od tri milimetra, stare ljetne gume zamijenite novima. Zimske gume koje još možete koristiti u narednoj sezoni morate čuvati na čistom, suhom, tamnom i hladnom mjestu. Aluminijske naplatke najbolje je čistiti posebnim sredstvom za čišćenje naplataka, a zatim ih isprati čistom vodom. Nakon izmjene guma, vijke kotača potrebno je dodatno zategnuti nakon otprilike 100 do 200 kilometara kako biste bili potpuno sigurni.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.